Warning: Creating default object from empty value in /home/armansof/public_html/blog/wp-content/themes/salient/nectar/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
کلان داده ، سکوی پرتاب کسب و کارهای کوچک (SMBs) UA-119771777-1
کلان داده

کلان داده ، سکوی پرتاب کسب و کارهای کوچک (SMBs)

By مهر ۳, ۱۳۹۷ No Comments

کمتر کسی است که هنوز شک داشته باشد کلان داده “Big Data” کلید رشد اقتصادی و موفقیت در دنیای امروز است. با اینحال خیلی ها تصور می کنند این بازی برای شرکت های بزرگ با بودجه های کلان است و کسب و کارهای کوچک و متوسط در این بازی هیچ جایی ندارند. این طرز فکر ناشی از عدم شناخت کافی از کلان داده است.

استفاده از کلان داده در چندین سطح می تواند رخ بدهد که Small & Medium Business ) SMBs)  باید بتوانند حوزه های مناسب خود را پیدا کنند. سه حوزه کلیدی فعالیت وجود دارد که با بهره گیری از کلان داده می توان کسب و را به سمت رشد پیش برد.

کلان داده و درک اهداف مشتری

ارائه بهترین خدمات برای مشتریان همیشه یک چالش برای کسب و کارهاست. اما کلید باز کردن این قفل تجزیه و تحلیل مصرف کننده و درک آن چیزی است که او دقیقا از خدمت یا محصول شما می خواهد. متاسفانه فقط ۲۰ درصد شرکت ها ادراکات مشتریان خود را مورد تحلیل قرار می دهند و این به معنی است که ۸۰ درصد دیگر اساسا استراتژی خود را بر اساس حدس و گمان یا تجربه های محدود تنظیم می کنند.

کلان داده می تواند با بررسی سوابق خرید یک مشتری به تجزیه و تحلیل نحوه واکنش مشتری به قیمت یا نوع خدمات در بازه های زمانی را نشان بدهد.

همچنین تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی می تواند کسب و کار را در تبیین استراتژی کسب و کار یاری کند به این شکل که شما درک می کنید که دقیقا مشتریان به دنبال چه محصولی با چه ویژگی هایی می گردند و می توانید به بهترین شکل آن را پاسخ دهید.

SMBs  ها باید بدانند که شناخت مشتری بسیار پیجیده تر از ساختن پروفایل های مشتری است که شامل سن و جنسیت و محل زندگی و.. مخاطبان شماست.

کلان داده و استخدام استعدادهای برتر

برای رشد هر کسب و کاری به کار گرفتن برترین استعدادها امری ضروری است و تصمیم گیری بد در مورد استخدام می تواند شرکت های کوچک را به عقب برگرداند و یا کلا نابود کند. ۷۵ درصد شرکت ها خودشان اعتقاد د ارند که در استخدام ضعیف عمل کرده اند. که این نتخاب به علت کیفیت پایین کار و یا از دست رفتن زمان و پیدا کردن جایگزین مناسب،  به طور متوسط ۱۷۰۰۰ دلار هزینه بر جای می گذارد.

تجزیه و تحلیل های کلان داده می تواند به بخش های منابع انسانی در انتخاب دقیق تر هنگام استخدام کمک کند. شاخص های پیش بینی با استفاده از فاکتورهایی همچون سنجش استعداد، هوش اجتماعی، مدارک تحصیلی و .. می توانند احتمال رسیدن به یک انتخاب خوب را افزایش دهند.

با استفاده از “People Analytics”  شرکت ها می تواند برترین استعدادها را بیابند و میزانی که آن ها با فرآیندهای کاری در شرکتشان تطبیق پیدا میکنند را پیش بینی کنند. این روش ها زمان بسیار خوبی را برای بخش های منابع انسانی پس انداز می کند که می توانند در جای بهتری از آن استفاده کنند.

کلان داده ، برنامه ای برای یک ایده بزرگ

در نهایت یکی از رایج ترین و احتمالا موثرترین کاربردهای کلان داده، تجزیه و تحلیل برای برنامه ریزی یک کسب و کار است. این کاربرد با استفاده از تکنولوژی داه کاوی “Data Mining”  امکان پذیر شده است.

Walmart  سال هاست به لطف استفاده درست از کلان داده، اثبات کرده است که شرکت ها خرده فروشی می توانند چرخه عرضه و تقاضا را بهبود بخشند، حتی اگر در مقیاسی کوچک تر از والمارت هم باشند!

بسیاری از SMBs   در مورد استفاده از کلان داده از حیث هزینه و پیچیدگی نگرانی هایی دارند. با این حال ، هزینه تجزیه و تحلیل های کلان در مقایسه با زیان های ناشی از شکست کسب و کار و یا هزینه هایی که سودی را به شرکت نمی رسانند، چندان زیاد نیست. شرکت هایی که از تحلیل های پیش بینی استفاده می کنند همواره یک قدم از محیط جلوتر هستند و به همین علت می توانند در حوزه کاری خود پیش رو باشند.

در نهایت اینکه، کلان داده فقط مورد نیاز شرکت های غول پیکر و بزرگ نیست و کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز می توانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

Leave a Reply