UA-119771777-1
کلان داده

کلان داده و تحلیل شبکه های اجتماعی

By مهر ۲۸, ۱۳۹۷ No Comments

 

تحلیل شبکه های اجتماعی و کلان داده ؛ دنیای دیجیتال امروز ما را با موضوعاتی مواجه می کند که پیش از این با آن مواجه نشده ایم. به زودی هر دستگاه بزرگ و کوچک در خانه ما می تواند با اتصال به اینترنت (IOT)  به حمع آروی اطلاعات بپردازد.

هجوم اطلاعات به کسب و کارها اجازه  می دهد تا الگوهای رفتاری و خرید مشتریان را بهتر درک کنند. اما مزایای کلان داده فراتر از این مسائل است و می تواند در حل موضوعات جهانی به دانشمندان کمک کند.

به دلایلی مانند بزرگی حجم اطلاعات و رعایت حریم خصوصی پزردازش داده ها می تواند کار چندان ساده ای نباشد. داده های شبکه های اجتماعی و توسعه این شبکه ها می تواند در درک بهتر اینکه چگونه ممکن است فناوری های هوشمند زندگی ما را دچار تغییر می کنند به ما کمک کند.

مفهوم کلان داده به نوعی به واسطه شبکه های اجتماعی کامل تر شده است. اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی به بازاریابان کمک می کند تا درک درستی از رفتار مشتری، گروه های مختلف هدف و اشتراکات آن ها داشته باشند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

با کمک کلان داده شبکه های اجتماعی و یادگیری ماشین شما قادر هستید محصول یا خدمات خود را نه به یک فرد که به افردی که علاقه مند به دریافت محصول شما هستند تبلیغ کنید. اطلاعات یک فرد مخاطب محصول شما از دانستن سن و محل زندگی و جنسیت فراتر رفته و شما می توانید به واسطه علاقه مندی های یک کاربر و موضوعاتی که در شبکه های اجتماعی دنبال می کند به خوبی به درک ذهنیت و بینش برسید. این نوع تبلیغات را هدف گیری میکرو یا Microtargeting  می نامند.

در عمل هوش مصنوعی AI  و  تحلیل شبکه های اجتماعی به شما اجازه دسترسی به گروه مخاطب هدف را می دهد و به آنها اجازه می دهد خدمات یا محصولاتی مناسب با نیا زخود دریافت کنند. کاهش هزینه تبلیغات با اتخاذ رویکردهای غیر تهاجمی از ملزومات موفق شدن یک کسب و کار در فضای امروز است. علاوه بر موارد گفته شده مشتریان بالقوه شما می توانند با اشتراک گذاری و اظهار نظر در مورد کسب و کار شما بدون صرف هزینه تبلیغات شما را انجام دهند.

کلان داده مانند تحلیل رسانه های اجتماعی

فعالیت در فضای مجازی برای کسب و کارها یک امر حیاتی است و هر شرکتی در حال تلاش برای گرفتن و گسترش نام و نشان خود در بخشی از این فضاست. اما قسمت جالب تر این موضوع تحلیل شبکه های اجتماعی است.

دستیابی به معیارهای متعدد مانند “پسندیدن” اظهار نظر در مورد پست، پاسخ و اشتراک گذاری،  به یک کسب و کار اجازه می دهد تا به نحوی درک متقابل بین متشری و محتوای نشر شده قابل درک شود. تحلیل شبکه های اجتماعی در هسته رشد فعالیت های بازاریابی قرار دارد و به کسب و کار امکان درک و بهبود محتوای بازاریابی خود را می دهد. اما نکته ی مهم این است که جمع آوری اطلاعات به روز،  بسیار حائز اهمیت است به همان میزان که تجزیه و تحلیل داده ها اهمیت دارد و این نباید نادیده گرفته شود.

تحلیل هایی چون جمعیت شناسی مشتریان و یا نمودار رشد مخاطبان شما را در بهبود روش های بازاریابی و توسعه محصول یاری خواهند کرد.

Leave a Reply