UA-119771777-1
پردازش زبان طبیعیکلان داده

پردازش زبان طبیعی، هنر روایت کردن یک داستان

By آبان ۲۳, ۱۳۹۷ No Comments

داستان پردازش زبان طبیعی و آرمان رایان شریف چگونه شکلی گرفته است؟ اینجا در آرمان، ما همیشه به دنبال راهی نوآورانه هستیم تا کاربران بتوانند به بهترین و جدیدترین روش با داده ها ارتباط برقرار کنند. ما در آرمان سعی داریم با ارائه مطالب شبیه این مطلب درک شما از کاربردهایی که داده ها می توانند در زندگی ما داشته باشند، بیشتر آشنا کنیم.

نسل جدید پردازش زبان طبیعی چیست؟

نسل زبان طبیعی (NLG)  وظیفه پردازش زبان طبیعی (NLP)  برای ایجاد زبانی نزدیک به زبان طبیعی و غریزی انسان است. با استفاده از NLG آرمان سعی دارد درکی آسان از داده های حجیم برای شما فراهم کند.

داستان های (گزارش های متنی)  آرمان چگونه کار می کنند؟

احتمالا شما هم با ما هم عقیده هستید که بهترین راه ارتباط کاربر نهایی با نمودارها و تحلیل های تصویری و گزارش هاست. این نوع تحلیل در واقع جایگزین مناسبی برای تصورات شما در مورد یک پدیده است. تصوراتی که به شکل متن ظاهر می رشد  قابل مشاهده است.

داده های متنی محدود به داشبورد نیستند. شما می توانید این داده ها را به صورت PDF  با دیگران به اشتراک بگذارید.

باهم نگاهی به نحوه عملکرد این گزاره های متنی بندازیم

تصویر زیر را در نظر بگیرید ، چه چیزی از آن دریافت می کنید؟

پردازش زبان طبیعی

خب در واقع پردازش زبان طبیعی اینجا به کمک می آید. سعی می کند درباره مشاهدات تحلیل های قابل درک و ملموس تری ارائه بدهد.

متن این گزاره های متنی به وسیله سرویس های بستر ابری تهیه می شود. این گزاره ها برای برقراری ارتباط با HTTPS  به API  تبدیل می شوند. در واقع این گزار ها در ابزارهایی مثل “داشبوردها” فعال هستند و شما هستید که تعیین می کنید کدام گزاره نمالیش داده شود.

این تمام ماجرا نیست با هم نگاهی به قابلیت های سفارشی سازی شدن این ابزارها بپردازیم

نحوه نمایش

نحوه نمایش یکی از مهم تارین بخش های یک سیستم گزارش دهی است. تمام تلاش هایی که پردازش زبان طبیعی انجام داده باید در مناسب ترین حالت به مخاطب نشان داده شود تا ارزش این فرآیند قابل درک باشد.

فرمت

نحوه کار یک سیستم پردازش زبان طبیعی بستگی به این نکته دارد که شما چه فاکتوری را مد نظر قرار داشته باشید. داشتن ابعاد مختلف برای یک گزارش و پارامترهای قابل سنجش بر ارزش یک گزارش می افزاید.

جمع شدن

یک گزارش مناسب پردازش زبان طبیعی باید قابلیت جمع پذیری داشته باشد. اینکه کاربر نهایی بتواند تمام داده ها را باهم ببیند یا میانگین داده های خاصی را ببیند. این ها همه برای یک گزارش ارزش ایجاد می کنند.

شجاعت

قصد از طراحی یک سیستم داشبورد یا یک سیستم پردازش زبان طبیعی چیست؟ نمایش دادن تعتدای داده به کاربر؟ خیر قطعا هدف نیست. باید داده های یافت شده را توضیح داد، توصیف کرد و بسط داد تا کاربر بتواند به درک کامل از آنچه پردازش شده برسد.

احساسات

تحلیل ها از درک و فهم کلمات ناشی می شوند. در گزارش های تحلیل های پردازش زبان طبیعی از احساسات استافده کنید. رخدادهای مثبت را با کلمات مثبت بیان کنید. بگذارید کاربر تحلیل شما بخواند، بخواند وئ آن را حس کند.

 

نه در پردازش زبان طبیعی بلکه در هر نوع تحلیلی میزان و تعداد داده های کشف و ارائه شده به تنهایی مهم نیست. روشی که برای ارائه داده به کار گرفته می شود ارزشمند است. ما در آرمان تلاش می کنیم این راه را برای شما آسان تر و دلپذیرتر کنیم.

Leave a Reply