UA-119771777-1
هوش مصنوعییادگیری ماشین

یادگیری ماشین چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟ (بخش اول)

By آبان ۱۵, ۱۳۹۷ No Comments

در عصر دیجیتال ما توقع داریم که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین  machine learning  در زندگی روزمره مورد توجه و استفاده واقع شود. پیش رو این عرصه گوگل است که سعی دارد از این طریق به پیش بینی رفتار کاربران بپردازد. ابن قابلیت برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان بسیار مهم خواهد بود.

ساختن یک کسب و کار موفق با یادگیری ماشین؛ باید بپرسیم این امر چقدر تحقق یافتنی است.

دنیای پیش بینی کردن در حال رشد است. Netflix  به بررسی میزان سرچ کلمات مرتبط با محصولات خود می پردازد تا بتواند درک نسبی از میزان موفقیت و مسیری که این محصولات در آینده باید طی کنند داشته باشند.

در حالت کلی، الگوریتم ها برای تسهیل یادگیری ماشین ایجاد می شوند.این رشته داده به رایانه داده می شود تا در تصمیم گیری ها کمک یار باشند. از طرف دیگر Netflix برای پیش بینی اینکه که چیزی را خواهید دید از این رویکرد استفاده می کند. از طرف دیگر می توان از این روش در پیش بینی و پیشگیری از جنایات احتمالی استفاده کرد. روشی که به شدت مورد توجه واقع شده است.

یادگیری ماشین در الگوریتم استخدام کارکنان

کسب و کارها در حال استفاده از یادگیری ماشین هستند تا منافع خود را حفظ کتند و آن را افزایش دهند.اما این نگرانی نیز باید برای آن ها وجود داشته باشد که یادگیری ماشین می تواند محدوده دنیا ما را افزایش دهد.

وقتی شما از یک فروشگاه آنلاین استفاده می کنید، اطلاعات خود را با صاحبان آن کسب و کار اعم از ایمیل و شماره تماس و علاقه مندی هایتان به اشتراک می گذارید و به آن ها منبع خوبی برای برنامه های آتی می دهید.

با استفاده از همین داده ها، آمارگیران آزمایشاتی را انجام داده اند تا روند هایی را که در حال ظهور است، درک و پیش بینی کنند. به عنوان مثال، آنها متوجه شدند که در ۲۰ هفته اول بارداری، زنان با افزایش کلسیم، روی و منیزیم مواجه می شوند. با استفاده از این قبیل  داده ها، آنها می توانند پیش بینی کنند که مشتریان باردار هستند و برنامه های فروش خود را به بهینه ترین شکل ممکن پیش ببرند.

یادگیری ماشین و الگوریتم ها در زندگی روزمره

سازمان های قانونی از این رویکرد برای پیش بینی جرم قبل از رخ دادن استفاده میکنند. روشی که می تواند میزان ارتکاب به جرم و جنایت را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

در سال ۲۰۱۴ حجم زیادی داده برای پیش بنی به دانشگاه کالیفرنیا داده شده و آنها توانستد تعداد  قابل توجه و قابل قبولی موارد با احتمال بالای ارتکاب جرم را قبل از وقوع پیش بینی کنند.

با اینحال این رویکرد خالی از مشکل هم نیست و چیزی حدود ۶۰% خطا دارد که می تواند با تاثیر بر تصمیم گیری در مورد زندگی یک مجرم بالقوه آسیب های جبران ناپذیری را به شخص و اجتماع وارد کند.

در این بخش تا حدودی سعی شد به تاثیر و نقش یادگیری ماشین بر روی کسب و کارها و سبک زندگی انسان امروزی پرداخته شود. تاثیر یادگیری ماشین فراتر از این موارد است. برای آشنایی با دیگر تاثیرات ML  بر کسب و کارها بخش دوم مطلب را نیز دنبال کنید.

Leave a Reply