UA-119771777-1
هوش مصنوعییادگیری ماشین

هوش مصنوعی در هوشمندسازی بیمارستان ها | قسمت دوم |

در قسمت اول این مقاله به بررسی هوش مصنوعی و جراحی روباتیک به کمک هوشمندی پرداختیم، توجه شما را به ادامه مقاله جلب می نماییم :

دستیار پرستار مجازی

پرستاری در دهه های گذشته پیشرفت زیادی داشته به طوری که بیشتر روش های درمانی پزشکان توسط پرستاران اجرا می شود؛ حتی به تازگی با پیشرفت های تکنولوژیکی به کمک دستیاران مجازی پرستاری ( VNA ) به سطح کاملا جدیدی از پرستاری دست یافته شده است. VNA رباتها یا ابزارهای کامپیوتری هستند که برای مراقبت از بیماران استفاده می شوند. این ابزار رفتارهای پرستار انسانی را تکرار می کند و فعالیت های مختلفی نظیر ارائه اطلاعات بیمار، صدور دستورالعمل های ترخیص بیمار و تمرین دهی به بیماران را انجام می دهد.

اگر چه دستیار پرستار مجازی در توانایی تصمیم گیری های پیچیده محدود شده است اما آنها فعالیت های مربوط به پرستاری را با موفقیت های زیادی انجام می دهند. VNA طوری طراحی شده است که در هنگام درخواست بیماران به منظور کنترل سلامتی آنها و یا در هنگام تشخیص بیماری به بیمار کمک می کنند. در نتیجه بیماران آن را به عنوان یک انسان یا به عنوان یک مراقبت کننده خوب می دانند.

برنامه های کاربردی مختلفی رفتارهای سالم در افراد را برای کمک به مدیریت یک زندگی سالم را آموزش می دهند. VNA همه موارد مهم علائم حیاتی بیماران را مورد کنترل قرار می دهد و می تواند ضربان قلب، دمای بدن، فشار خون، ضربان قلب و … را بدون اینکه بیمار به یک کلینیک مراجعه کند اندازه گیری کند. پزشکان معالج این اطلاعات دقیق را بررسی کرده و دستورهای پزشکی را جهت اجرا به پرستاران انسانی ارائه می دهند تا بتوانند سلامت بیمار را ردیابی کنند.

تشخیص بالینی

هوش مصنوعی به بیمارستان ها و سازمان های مراقبت پزشکی و بهداشتی کمک می کند تا سابقه درمانی بیماران را بررسی و آینده بیماری را پیش بینی کنند. این بدان معنی است که هوش مصنوعی می تواند اطلاعات پزشکی بیشتری را نسبت به هر بایگانی های بیمارستان ها بررسی و ذخیره کند و همچنین می تواند به این اطلاعات ذخیره شده سریعتر از هر انسان دیگری دسترسی پیدا کند.یکی از راهکارهای پزشکان برای استفاده از AI این است که خلاصه و تجزیه و تحلیل داده های مهم در پرونده های بیماران را بررسی می کنند و دستورات خود را ابلاغ می کنند.

هوش مصنوعی

در گذشته پزشکان ماهر داده ها را جمع آوری کرده و سپس آن ها را در پرونده های سلامتی الکترونیکی وارد می کردند که در آن داده های بیمار در بین تعداد زیاد بیماران مختلف به دست فراموشی سپرده می شدند. این نوع بایگانی باعث می شود تشخیص و تصمیمات پزشکی یک کار دست و پا گیر برای پزشکان باشد. اما AI می تواند به طور موثری برای ذخیره داده ها ، ارائه الگوهای تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده ها در راستای تشخیص بهتر بیماری، وارد میدان رقابت شود. جهان در راه پیشرفت علمی، نوآوری و گسترش فن آوری است؛ ما برای رسیدن به این مهم باید با دنیای اطراف خود همگام باشید تا در زمان کمتری راه حل های بیشتری را ارائه دهیم. اکنون بیش از هر زمان دیگر، ما می توانیم در بخش سلامت به کمک هوش مصنوعی متکی باشیم تا راه حل های علمی و کاربردی بیشتری را برای مشکلات ارائه دهیم.

Leave a Reply