UA-119771777-1
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی؛ ۱۰ حقیقتی که تصور شما را عوض خواهد کرد ( بخش دوم )

By آبان ۹, ۱۳۹۷ No Comments

 هوش مصنوعی Artificial Intelligence مفهومی است که کمتر کسی می تواند بگوید با آن آشنایی ندارد. علی رغم وجود این آگاهی درک و بینش ما از ماهیت اصلی هوش مصنوعی آنچنانی که باید باشد نیست. در این مطلب قصد داریم چند واقعیت تحلیلی را در مورد Artificial Intelligence ارائه کنیم

  • با هوش مصنوعی درصد خطاهای برچسب گذاری تصاویر از ۲۸٫۵% به کمتر از ۲٫۵% رسیده است

نقطه عطف Object Detection  در Large Scale Visual Recognition Challenge (LSVRC )  در سال ۲۰۱۴ در یک تست بخصوص رخ داده است. اتفاقی که باعث بالا رفتن میزان پردازش از تصوری که انسان تا آن هنگام داشت شد.

  • هوش مصنوعیتعداد واردات ربات های تجاری از ۱۰۰٫۰۰۰ عدد در سال به رقمی معادل ۲۵۰٫۰۰۰ عدد در سال رسیده است.

اعداد نشام می دهند که میزان استفاده از ربات های کاربردی رو به افزایش است به شکلی که این روند رشد ۲۲٫۸ در سال گذشته در مقیاس بین المللی تجربه کرده است.

شرکت هوش مصنوعی

  • درآمد عمومی حوزه هوش مصنوعی از ۱٫۶۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به رقمی معادل ۳۱٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

“پردازش تصویر” ، مکان یابی ، تحلیل های پیش بینی کننده، الگوریتم های یادگیری ماشین، سیستم منابع انسانی و خیلی دیگر از موارد از برنامه های کاربردی است که هوش مصنوعی زمینه ساز آن شده است.

AI

  • ۸۴% شرکت ها اعتقاد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی یک مزیت رقابتی عالی است.

۷۵% شرکت ها اعتقاد دارند که AI یک زمینه کاری جدید برای آن ها ایجاد خواهد کرد که می تواند آن ها را به اهداف تجاری در نظر گرفته شان برساند. ۶۳% نیز اعتقاد دارند که فشار برای کاهش هزینه میزان استفاده از AI را افزایش خواهد داد.

  • آرمان رایان شریف۸۷% شرکت های فعال در هوش مصنوعی در حال استفاده از پیش بینی های فروش و بهبود ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای خود هستند.

۶۱% صاحبان و یا مدیران کسب و کارها گفته اند که یا در حال استفاده از برنامه های پیش بینی فروش هستند و یا در نظر دارند که از این برنامه استفاده کنند.

هوش مصنوعی

Leave a Reply