UA-119771777-1
هوش تجاری

کسب و کارهای کوچک ، بازیگران اصلی هوش تجاری (BI)

By مهر ۱۱, ۱۳۹۷ No Comments

هوش تجاری “Business Intelligence” یکی از اصلی ترین راه های پیشرفت کسب و کارها بخصوص کسب و کارهای کوچک  است برای نمونه به چند نمونه یافته های BI توجه کنید.

  • کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEs) بیشترین هزینه را در بخش خدمات و نرم افزار می کنند و این درحالی است که شرکت های بزرگ بیشترین هزینه را در بخش تعمیرات و نگهداری می کنند.
  • SMEs با ۱۰۰ نفر کارمند فعال ترین شرکت های حوزه هوش تجاری در بازه های زمانی کاری ۶ ، ۱۲، ۲۴و ۳۶ ماهه هستند.
  • SMEs با ۱۰۰ کارمند تا ۳ برابر بیشتر از شرکت های بزرگ در حوزه هوش تجاری (BI)  توانسته اند خود را با هوش تجاری منطبق کنند.

این ها تنها بخشی از یافته های انتشاریافته در مورد BI  در سال های اخیر است. در ادامه رویکردها و چگونگی رشد کسب و کارهای کوچک با بهره گیری از هوش تجاری بیشتر شرح داده شده است.

در تحقیقات معمولا شرکت های کوچک را از ۱ تا ۱۰۰ کارمند در نظر می گیرند و شرکت های متوسط و میان رده را بین ۱۰۱ تا ۱۰۰۰ کارکند درنظر می گیرند و شرکت های بزرگ شرکت هایی با بیش ۱۰۰۰ کارمند فرض می شوند.

فعالیت های شرکت های کوچک و متوسط به نوعی از قوانین بازاریابی و فروش پیروی می کند و معمولا شرکت های کوچک رشد بیشتر و سریع تری با بهره گیری از هوش تجاری (BI)   به عنوان مزیت رقابتی کسب می کنند.

  • در سال ۲۰۱۸ SMEs بیشترین میزان استفاده از فضای Cloud   را داشته اند با تمرکز بر داشبورد و گزارش گیری برای بهبود بازاریابی و تصمیمات فروش

الویت شرکت های بزرگ را ، مدیریت داده، مکان یابی هوشمند و برنامه ریزی سازمانی در مقیاس جهانی تشکیل میدهد. علاقه به کلان داده (Big Data)   در تمام کسب و کارها با هر ابعادی وجود داشته است

هوش تجاری

  • در طول ۴ سال گذشته SMEs  بر مدیریت داده ،کلان داده و همچنین داشبورد و گزارش گیری تمرکز داشته اند.

در الویت بندی برنامه های ادغام کسب و کارهای کوچک عملیات اجرایی، پشتیبانی دستگاه های موبایل، BI، تجزیه و تحلیل بر حافظه و مکان یابی هوش مند جایی نداشته است. در تصویر زیر الویت های SMEs   قابل ملاحظه است.

هوش تجاری

  • رشد درآمد و افزایش مزیت رقابتی دو مورد از مهم ترین الویت های سرمایه گذاری در بخش تجزیه و تحلیل داده و هوش تجای توسط SMEs بوده است.

تصمیم سازی بهتر الویت اصلی بسیاری از سازمان هاست جالب اینکه خدمات بهینه سازی جز پایین ترین الویت های کسب و کارها بوده است. در بین  SMEs  بیشترین میزان توجه به مزیت های رقابتی که هوش تجاری می تواند ایجاد کند و افزایش درآمد بوده است. کسب و کارها با تمرکز بر BI و تجزیه و تحلیل سعی در یافتن مشتریان چدید و حفظ مشتریان فعلی داشته اند.

  • آرمان رایان شریفرشد در تطبیق پذیری با هوش تجاری در  SMEs  با کمتر از ۱۰۰ کارمند ۳ برابر  بیشتر از شرکت های بزرگ بوده است.

در درصد بالایی از شرکت های بزرگ هوش تجاری و تجزیه و تحلیل نفوذ کمی داشته است.در شرکت های کوچک BI و تجزیه و تحلیل باعث بهبود عملکرد و کارایی شده است

  • هوش تجاری کسب و کارSMEs با حداکثر ۱۰۰ کارمند موفق ترین شرکت ها در تحقق بخشیدن به برنامه های هوش تجاری و تجزیه و تحلیل بوده اند.

کسب و کارها به هوش تجاری و تجزیه و تحلیل به چشم یک کاتالیزور برای فرآیند رشد نگاه می کنند. در بسیاری از شرکت های زیر ۱۰۰ تمرکز اصلی بر روی تجزیه و تحلیل و ابزارهای هوش تجاری و هوشمندی تولید برای بالا بردن کیفیت و انعطاف پذیری در برابر شرایط محیطی است. کسب و کارهای کوچک به BI به چشم ابزاری برای تبدیل به رهبر صنعتی که در آن فعالیت دانرد نگاه می کنند.

BIدر این نوشته  به طور خلاصه به نقش و تاثیر متقابل  SMEs  و هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده بر یک دیگر و زمینه های کاری جذاب تر و الویت های کاری با اهمیت تر در بستر هوش تجاری برای کسب و کارهای کوچک پرداخته شد.

Leave a Reply