UA-119771777-1
هوش تجاری

مزایای هــوش تجاری برای بازاریابی

By آبان ۱, ۱۳۹۷ No Comments

هوش تجاری  مدتی هست که مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است و در تمام فرآیندها از جمله بازاریابی می تواند به عنوان مزیت رقابتی عمل کند.

استراتژی های بازاریابی را با نتایجی که ارائه می دهند می سنجند. مهم نیست برای یک کمپین چه میزان هزینه شده باشد یا چقدر عالی به نظر برسد این نتایج حاصل از آن است که به آن معنی می دهد. مشکل بسیاری از بازاریابان ایده نیست بلکه “داده”  است. داده هایی که یا ناقص هستند و یا به درستی تفسیر نشده اند.

اینجا جایی است که هوش تجاری ورود می کند. بازاریابان به شدت به داده متکی هستند برای اینکه بدانند کمپین را کجا برگزار کنند، چه کسی را هدف قرار دهندو چگونه منابع خود را به بهترین شکل تخصیص دهند. ابزراهای هوش تجاری شرکت ها را قادر می سازد تا داده های خود را به طریق مختلف به نمایش بگذارند که در نتیجه می تواند نتایج عملی بهتری را ایجاد کند.

چند مورد از راه هایی که برنامه های تجزیه و تحلیل و هوش تجاری برای درک بهتر کسب و کار از مشتریان خود ارائه می دهند در ادامه اورده شده است.

  • هوش تجاری یعنی پرسیدن سوال درست

پرسیدن سوال درست یکی از حیاتی ترین کارهای یک بازاریاب است. تعریف موفقیت و فاکتورهای تعیین کننده آن اجزا اساسی تشکیل دهنده برنامه ریزی استراتژی است. این موارد می توانند به راحتی با اشتباه همراه شوند و با اشتباه برداشت شدن داده ها باعث از بین رفتن فرصتی اساسی شوند. یکی از مزایای هوش تجاری توانایی دسته بندی و اولویت بندی داده هاست. برای بهینه کار کردن؛ نیاز است که سوال درست برای تولید داده طرح شود. معمولا بهترین سیستم های داشبورد بازاریابی قسمتی را برای تعیین تنوع و تعریف دقیق عوامل کلیدی کسب و کار دارند.

مشکل اصلی جچم انبوه داده این است که علی رغم داشتن یک پاسخ ساده، دست یابی و اجرای آن می تواند هزینه بر و زمان بر باشد. این مشکل برای شرکت هایی که بخصوص در زمینه تکنولوژی فعال هستند می تواندبه معنی نابودی کامل باشد. ابزارهای هوش تجاری تجزیه و تحلیل را کوتاه تر و بهینه تر می کنند و توان پاسخ سریع شرکت ها به شرایط را فراهم می کنند.

 

  • هوش تجاری و شناخت درست هدف

یکی از مشکلات اصلی که هوش تجاری می تواند برای بازاریابان حل کند محدود و بهینه کردن مخاطبان هدف است. موفق ترین استراتژی ها و کمپین ها وجود دارند چون می توانند در زمان درست به افراد درست دست پیدا کنند.یکی از مزایای هوش تجاری و تجزیه و تحلیل کسب و کار، توانایی آن ها در جمع آوری اطلاعات از کانال های متنوع و ارائه یک دید کلی از مشتریان در هر دسته است.

  • هوش تجاری بهبود دهنده  کیفیت و سرعت گزارش گیری

برای شرکت های بازاریابی جمع آوری اطلاعات از هر راهی که امکان پذیر باشد مهم است. دلیل هم ساده است در اختیار داشتن اطلاعات بیشتر یعنی قدرت واکنش سریع تر و بهتر به تغییرات. جمع آوری داده از منابع مختلف می تواند مشکل ساز باشد چون یکپارچگی خود را از دست ی دهد و هیچ رویه ای برای استاندارد سازی آن وجود ندارد. این مساله بخصوص هنگامی که نیاز به گرفتن گزارش خاصی باشد بیشتر خود را نشان می دهد.

برای بعضی کسب و کارها مانند بازی های آنلاین اینکه دریافت یک گزارش یا یک تحلیل چندین ساعت زمان ببرد، مساوی است با از دست دادن تعدا بسیار بسیار زیادی از مشتری و به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.مشکل در اینجا حجم اطلاعات نیست بلکه منابع و فرمت های جداگانه داده هاست.

یکی از وقت گیرترین کارها برای یک تیم بازاریابی جمع آوری اطلاعات و یکپارچه کردن آن است. هوش تجاری با جمع آوری اطلاعات و یکپارچه سازی آن و قرار دادن جریان تمیزی از اطلاعات ، به میزان قابل توجهی در وقت و هزینه تیم های بازاریابی صرفه جویی می کند. این صرفه جویی به معنای تحلیل بهتر و به موقع تر از محیط و توانایی پاسخ بهتر و سریع تر توسط کسب و کار است.

Leave a Reply