یادگیری ماشین ( Machine Learning ) و ۱۰ راهی که بازاریابی را متحول می کند
هنگامی که از بازاریابی صحبتی به میان می آید، معمولا در اولین نگاه افرادی را متصور می شویم که به صورت میدانی به فروش کالاهای خود میپردازند؛ جالب است بدانید که این مدل بازاریابی در اکثر کشور های پیشرفته کاملا بر مبنای علم تغییر شکل داده است، تا جایی که ۸۴ درصد شرکت های بازاریابی کشورهای پیشرفته در حال پیاده سازی ، اجرا و توسعه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین در سال ۲۰۱۸ بوده اند؛ همچنین ۷۵ درصد شرکت ها با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توانسته اند فروش محصولات جدید خود را افزایش داده و یا خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه بدهند و رضایت مشتری های خود را به میزان ۱۰ درصد افزایش دهند.
بازاریابی موفق
اندازه گیری و سنجش معیارهای بازاریابی به کمک تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین به نتایج دقیق تر و ارزشمندی رسیده است. درک اصطلاحات بازاریابی (MQL) و (SQL) و درک این موضوع که بهترین کمپین بازاریابی باید دارای چه ویژگی هایی باشد و نحوه قیمت گذاری برای رسیدن به بیشترین دقت و سودآوری از جمله مزایای استفاده از یادگیری ماشین است.
بازاریابان موفق با استفاده از یادگیری ماشین برای درک مشکلات بر سر راه فروش و حل سریع و موثرتر آن استفاده می کنند. درک بهتر از مشتری و عوامل موثر فروش می تواند یک شرکت را به یک پیشرو در صنعت تبدیل کند.
قدرتمندترین دپارتمان های بازاریابی با تجزیه و تحلیل عوامل کلیدی (KPI) برای رسیدن به اندازه گیری فرآیندهای منتهی به هدف خود هستند. با بهره گیری از یادگیری ماشین قسمت های بازاریابی می توانند به توزیع بهتر ، رشد درآمد و رابطه قوی تر با مشتری برسند.
۱۰ راهی که بازاریابی را متحول می کند
۱ | حدود ۵۵ درصد از مدیران اجرایی شرکت ها معتقدند که هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین باعث بهبود تجربه مشتری و پشتیبانی می شود.
درصدی از این مدیران معمولا دانشی پیرامون یادگیری ماشین ندارند و به تدریج به سمت یادگیری رفته اند تا به کمک آن باعث بهبود محصولات و خدمات فعلی خود شود. مدیران ارشد شرکت ها اعتقاد دارند استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در درک بهتر نیاز مشتری و ایجاد رابطه با مشتری موثر بوده و در تبیین استراتژی نقش پررنگی را ایفا می کند.
۲ | حدود ۶۰ درصد از شرکت ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را بالاترین اولویت در حل مشکلات بازاریابی دانسته اند.
این یک واقعیت است که قلمرو بازاریابی به همان میزان که پیچیدگی دارد به همان میزان نیز می تواند سودآور باشد. در این قلمرو تاکید بیشتر بر اقداماتی است که ” نیاز دارند که انجام شوند ” تا اقداماتی که ” باید انجام شوند “. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در انتخاب نحوه برخورد با شرایط و انتخاب یکی از این دو نوع رفتار به بازاریابان کمک می کنند.
۳ | رشد پیام های تبلیغاتی شخصی سازی شده بر روی پلتفرم های دیجیتال و پیام های هدفمند تا سال ۲۰۲۰ شتاب بیشتری خواهد گرفت.
گسترش روش های موثر بازاریابی باعث بهبود فروش در حالت B2C خواهد شد و در درک بهتر بازار و نحوه فروش به بازاریابان یاری خواهد رساند.
پایان بخش اول