UA-119771777-1
پردازش زبان طبیعی

۴ ویژگی کاربردی پردازش زبان طبیعی (NLP)

By مهر ۲۳, ۱۳۹۷ No Comments

برای شناخت و آشنایی بیشتر با پردازش زبان طبیعی بخوانید،

از درک رفتار مشتری تا تا روندهای روزانه ی فصلی، انبار داده های معمولی انواع متنوعی از داده ها را تشکیل می دهد. کسب و کارها با استفاده از بینش های به دست آمده از این اطلاعات شروع به گسترش  دامنه درک مشتری کرده اند. پردازش زبان طبیعی در نحوه بهره گیری از این حجم انبوه و بی نظیر اطلاعات بدون ساختار ما را یاری خواهد کرد.

۴ زمینه ای که به آن اشاره می شود، مواردی است از آن به عنوان کاربردهای پردازش زبان طبیعی NLP  یاد می کنند

  • پردازش زبان طبیعی و ترجمه ماشین عصبی

MT یا زبان ماشین در ابتدا  بی خاصیت به نظر می رسید ولی با حضور پردازش زبان طبیعی زبان ماشین ماننند کودکی نوزاد است که که با گذشت زمان و بهبود پردازش زبان طبیعی مدام رشد می کند و بیشتر یاد میگیرد و کم کم به نوجوانی بدل می شود و در نهایت به بلوغ می رسد.

برای کسب و کارهایی که جاه طلبی آن ها اجازه صبر برای رشد توسط موتورهای جست و جو را نمی دهد، زبان ماشین روش مناسبی است. استفاده از زبان ماشین باعث می شود کسب و کارها با خیال راحت تری از زبان ماشین برای ترجمه محتوای کم اثر مانند بررسی محصولات و اسناد قانونی که کسی آن را نمی خواند استفاده کنند.

  • پردازش زبان طبیعی و چت بات Chatbots

Chatbots جدیدترین روش پردازش زبان طبیعی است. در ابتدا از چت بات ها برای ارتباط با مشتری و پشتیبانی استفاده  می شد. این کار با استفاده از داده های متنی مکالمات گذشته بین نمایندگان پشتیبانی استخراج می شد.

این آموزش ها به ربات اجاز ه می دهد تا معانی درخواست ها را با استفاده از سرنخ ها زمینه شناسی و کشف کند. در نهایت ربات ها پاسخی را که برای انسان قابل درک باشد می دهند.. این موارد بیشتر در حوزه کسب و کار B2C کاربرد دارد در حوزه B2B می توان از قابلیت در بهبود حوزه HR  استفاده کرد.

 

  • پردازش زبان طبیعی ، ابزار استخدام

برای یک کسب و کار فعالیت های زمان بر زیادی وجود دارد. برای مثال سیل رزومه هایی که برای آن ها ارسال می شود می تواند وقت گیر و طاقت فرسا باشد. در HR  نرم افزارهای پردازش زبان طبیعی می توانند به استخدام نیروی کار و مرتب سازی رزومه ها کمک کنند. با استفاده از تکنیک هایی شبیه به الگوریتم های  گوگل که به  جمع آوری داده می پردازد .برای مثال یک متقاضی خود را متخصص هک رشد نامیده ولی نتایج تحلیل تخصص وی را بازاریابی نمایش می دهند.

در شرایط کنونی نرم افزارهای پردازش زبان طبیعی برای مثال در حوزه HR  ابتدا به دنبال کلمات کلیدی معرفی شده می گرددند ولی کلماتی مانند : هک رشد ” را نیز که کلمات مرتبطی هستند در نظر می گیرند و در رتبه بندی لحاظ می کنند.

  • پردازش زبان طبیعی و جست و جوی محاوره ای

روش های جست و جوی سنتی ما را در شرایط غارنشینی قرار می داد. جملات نامفهوم، افعال نابجا و … اما این روند با ایجاد دستیار دیجیتال و جست و جوی محاوره ای تغییر کرده است.

برای مثال شما در یک جلسه هستید و می پرسید  ROI  در سال گذشته چه بوده است؟ به طور خودکار ربات ها حساب های شرکت را بررسی می کنند و سپس نتایج را بر روی یک نمایشگر در اتاق به نمایش در می آورند.

جست و جو در مکالمه “زمان-واقعی” قطعا کسب و کارها را دگرگون خواهد کرد. این ها همه بخشی از کاربردهای پردازش زبان طبیعی است. قطعا با پیشرفت این حوزه هر روز شاهد اضافه شدن به تعداد  این کاربردها هستیم.

Leave a Reply