UA-119771777-1
هوش مصنوعییادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در پزشکی |بخش اول|

هوش مصنوعی در اصطلاح یک چتر برای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق است. به گونه ای که ماشین از اطراف خود اطلاعاتی را دریافت می کند و از این طریق تصمیم گیری های مطلوبی را برای وضعیت های مختلفی می گیرد.

انواع هوش مصنوعی ( AI )

در یادگیری ماشین، یک ماشین می تواند یک مجموعه داده را تجزیه و تحلیل کند، و بر اساس آنچه آموخته است، تصمیم گیری یا پیش بینی کند. یادگیری عمیق یک نسخه پیچیده تر از این است، که در آن لایه های مختلفی از ویژگی های فرآیند وجود دارد و هر لایه اطلاعاتی را می گیرد.

اینها هر دو بر پایه شبکه های عصبی هستند و الگوریتم هایی هستند که به طور مشابه با مغز انسان عمل می کنند و در آنها ورودی و خروجی را بر اساس آنچه آموخته اند، ارائه می دهد.

با این وجود، الگوریتم نیازی به داشتن توانایی های حل مسئله ، شناخت بیشتر در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق نیست، بلکه فقط باید به بهترین راه حل منجر شود.

کسانی که هوش مصنوعی را بدون یادگیری ماشین در نظر دارند، می توانند ماشین هایی را پیاده سازی کنند که فقط از درخت تصمیم گیری برای منطق آن استفاده کنند که شامل قوانین و دستورالعمل هایی هستند.

گسترش هوش مصنوعی در پزشکی

هوش مصنوعی به کمک مجموعه داده های دیجیتالی و اغلب گسترده ای که نیاز به تجزیه و تحلیل دارند، راه خود را به زندگی انسان ها باز کرده است تا روش های برنامه نویسی ساده تری برای ماشین ها نیاز باشد چون بخش بزرگی از توصیف ویژگی های سلولی را می توان حذف کرد. AI فقط باید مجموعه ای از دو نوع سلول، به عنوان مثال، سرطانی و غیر سرطانی، بدون توصیف عمیق از هر ویژگی را بررسی کند.

هوش مصنوعی می تواند در طول پروسه های غربالگری نیز استفاده شود. تجزیه و تحلیل تصاویر، شیوه زندگی و سایر اطلاعات بهداشتی می تواند در تشخیص یا پیش بینی شروع بیماری ها در مراحل اولیه کمک کند. همچنین باعث افزایش احتمال استفاده از اقدامات پیشگیرانه در برابر تظاهر بیماری می شود. علاوه بر این ممکن است برای کاهش تشخیص های کاذب هم مثبت باشد.

شاید مهمتر از همه، AI این امکان را برای کمک در مناطقی که مراقبت های بهداشتی محدود است فراهم کند به طوری که مناطق دور افتاده می توانند از AI برای جایگزینی پزشک استفاده کنند. در مناطقی که فاقد پزشکان متخصص هستند، AI می تواند تخصصی مانند رادیولوژیست را برای انجام روش های غربالگری جایگزین کند. این روش استفاده از هوش مصنوعی در کره جنوبی وجود دارد، تا جایی که بیماری سل از طریق اشعه ایکس قفسه سینه قابل شناسایی است.

Leave a Reply