UA-119771777-1
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بزرگترین موتور اشتغال در جهان است

هوش مصنوعی در اشتغال

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی به سرعت پیشرفت کرده است به گونه ای که در هر ماه ، اخبار مهمی از پیشرفت های هوش مصنوعی منتشر می شود.اخبار هوش مصنوعی در حوزه هایی چون ترجمه هم زمان در حین سخنرانی، تشخیص های پزشکی ، گسترش صنعت بازی و … انسان ها توانستند کامپیوترها را با شیوه های مختلف بیش از حد انتظار ما به کار ببرند.
همین موارد باعث می شود که از هوش مصنوعی پیرامون اشتغال استفاده شود.

برخی از ترس اینکه با ورود هوش مصنوعی به حوزه اشتغال می تواند جای کارگران را به عنوان نیروی کار بگیرد، نگران هستند. این نگرانی، در حالی که قابل فهم است، بی اساس است. هوش مصنوعی بزرگترین موتور مولد کار در جهان است که تا به حال دیده نشده است. فناوری به سرعت طی ۲۵۰ سال گذشته پیشرفت کرده است و در ایالات متحده آمریکا به کمک همین فناوری، بیشترین درصد بیکاری در برخی مناطق حدود ۵ تا ۱۰ درصد است.

AI توانمندترین تکنولوژی جهان است

یک دستگاه ATM را در نظر بگیرید؛ دستگاه های خودپرداز نمونه ای از جایگزینی تکنولوژی با نیروی انسانی است، در حالی که همین دستگاه به پیشرفت فعالیت های بانک ها کمک شایانی کرده است. دستگاه های خودپرداز هزینه افتتاح شعب بانک ها را کاهش دادند و اگر راحتی مردم را هم درنظر بگیریم، گسترش این تکنولوژی، برای آنها بهتر خواهد بود . این یکی از پویایی های اساسی فناوری و اشتغال است. همانطور که تکنولوژی هزینه ها را کاهش می دهد.

به این ترتیب، AI قصد دارد میلیون ها شغل ایجاد کند که فراتر از حد تصور است. نمونه هایی که در حال حاضر هم فراوان هستنند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در ترجمه زبان واقعا خوب است ، تشخیص زبان ، ساختار بندی جمله ها و … . طبق پیش بینی BLS ، رشد کمیت شغلی سریع تر از حد متوسط ​​در بسیاری از مشاغل است که AI تاثیر زیادی بر روی آن دارد؛حسابداران، دانشمندان، تکنسین های زمین شناسی، نویسندگان فنی، اپراتورهای MRI، متخصصین تغذیه، متخصصین مالی، توسعه دهندگان وب، افسران نظامی، دبیران پزشکی و نمایندگان خدمات به مشتریان و … تحت تاثیر مستقیم هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت ؛

فراتر از قدرت برق

هوش مصنوعی دائما در حال افزایش قدرت خود در صنعت اشتغال است. هوش مصنوعی بیشتر به سراغ مهارت های پیچیده در صنعت اشتغال می رود. جایی که قدرت هوش انسان پاسخگوی سرعت و توانایی هوش مصنوعی نیست.

گزارش Accenture در ژانویه ۲۰۱۸ به نام  “بازسازی انقلاب” برآورد می کند که برنامه های کاربردی جدید AI همراه با همکاری انسانی می تواند تا سال ۲۰۲۰ ، ۱۰ درصد از اشتغال را افزایش دهد. نیروی الکتریکی جهان را تغییر داد، همانطور که نیروی مکانیکی نیز از آن قدرت گرفت. هیچ کس نمی تواند منطقی ادعا کند که ما بدون این تکنولوژی بهتر خواهیم بود. هر یک از آنها زندگی ما را بهبود می بخشد، شغل ایجاد می کند و دستمزد را افزایش می دهد.AI حتی از قدرت برق هم بزرگتر است، حتی بزرگتر از آنچه که تا الان در دنیا آمده است. هوش مصنوعی باعث می شود دنیا به جای بهتر و راحت تری تبدیل شود ، شک نکنید !

Leave a Reply