UA-119771777-1
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی دنیای ما را شکل می دهد

عصر هوش مصنوعی

ما در لبه یک لحظه حیاتی در تاریخ بشریت قرار داریم؛ یک اختراع جدید می تواند توانایی های ما را در جهان تغییر دهد، تغییری که برای برخی نجات بشریت خواهد بود، و برای برخی می تواند به معنای سقوط باشد. ما در حال ورود به عصر هوش مصنوعی هستیم. در حالی که هنوز نمایش کاربردی از هوش مصنوعی در فیلم های علمی تخیلی است، الگوریتم هایی ایجاد شده است که می توانند یاد بگیرند و به پیشرفت های بزرگی رسیده اند؛ درک زبان و تقلید برخی از جنبه های ذهنی و رفتاری انسان ها بخشی از این الگوریتم ها هستند. امروزه AI در صدها صنعت مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم های ماشینی که ما هر روز استفاده می کنیم بسیار دقیق تر خواهد شد، به این معنی که AI دیگر فناوری آینده نگر نیست، بلکه به طور فزاینده ای در اتمام زندگی ما ادغام می شود. از پیشنهاد خرید کتاب هایی که ممکن است ما بخواهیم به صورت آنلاین خریداری کنیم تا استفاده دستیاران مجازی که در تلفن های ما و بلندگوهای هوشمند قرار دارند کاربرد هوش مصنوعی ملموس تر خواهد شد. در حقیقت، AI زندگی ما را بیش از قبل جذاب خواهد کرد.

کاربردهای هوش مصنوعی

  • بانک ها از آن برای تشخیص تقلب و پیش بینی تغییرات در بازارهای سهام استفاده می کنند
  • شرکت های بیمه با استفاده از هوش مصنوعی سیاست گذاری های خود را انجام می دهند.
  • نیروهای پلیس به کمک هوش مصنوعی برای شناسایی مظنونان از طریق تصاویر CCTV  استفاده می کنند.
  • در دادگاه ها به کمک هوش مصنوعی به قاضی ها مشاوره های قانونی پیرامون جرائمارائه می شود.
  • هوش مصنوعی با قابلیت شناسایی تصاویر پزشکی، بیماری های خاص را پیش بینی خواهد کرد.
  • الگوریتم های هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشین به ماشین های خودران، توانایی تحیلی مسیر ها و کنترل های حرکتی پیشرفته تری را می دهد.
  • آنها به زبان شناسان کمک می کنند تا از زبان های قدیمی و کهن، رمزگشایی کنند.
  • در حوزه استخدام و تحلیل رزومه ها کاربردی خواهد بود.
  • در هواپیما و کنترل پروازی، هوش مصنوعی می تواند برای حفظ امنیت ما در هوا و زمین استفاده شود.

با این حال، سوالات مهمی پیرامون نحوه و زمان استفاده از AI وجود دارد؛ این که آیا این تکنولوژی، از آنچه که واقعا قابل دستیابی است فراتر می رود یا خیر؟

چشم انداز هوش مصنوعی

سازمان خبری بی بی سی اعلام کرده است که طی چهار ماه آینده، سیاست های خبری خود را معطوف به بررسی فن آوری ها و روندهای مرتبط با AI قرار خواهد داد، تا بتواند تحلیل های مهمی پیرامون هوش مصنوعی ارائه دهد. تحلیل هایی که زندگی انسان ها را در کنار هوش مصنوعی بررسی خواهد کرد تا چگونگی روابط، کار و جوامع ما را شک می دهد.

آلن پرلی، یکی از پیشگامان علوم کامپیوتری، درباره هوش AI می گوید: “یک سال تحقیق روی هوش مصنوعی برای اعتقاد پیدا کردن به قدرت خدا کافی است”. آلن پرلی مشکلات زیادی را در راستای تولید شبکه های کامپیوتری که می تواند مغز انسان بیان کرده است .

آیا چشم انداز ایجاد ماشین هایی که احتمالا می توانند امیدوار باشند که با مغز ما رقابت کنند هنوز از امکان پذیر است؟ آیا آنها اکنون قادر به انجام کارهایی هستند که انسانها فقط می توانند در رویای خود انجام دهند؟ هوش مصنوعی واقعا چه توانایی های برتری دارد؟ چگونه می توانیم مشکلاتمان را به کمک AI حل کنیم؟ چگونه باید در مورد این آینده احساس امنیت کنیم؟

پاسخ به این سوال ها ، مسیر روشنی از آینده هوش مصنوعی را به ما ارائه خواهد داد …

Leave a Reply