UA-119771777-1
هوش تجاری

بررسی ارتباط بین هوش تجاری و تحلیل شبکه های اجتماعی

اهمیت هوش تجاری و تحلیل شبکه های اجتماعی

امروز میخواهیم در مورد رسانه ها و تحلیل شبکه های اجتماعی در محیط کسب و کار صحبت کنیم. در هر حال حاضر هر کاربر فعال در شبکه های اجتماعی می تواند ایده ای را به اشتراک بگذارد که آن ایده می تواند به سرعت به یک راه حل مهم تبدیل شود و این مساله ای است که می تواند بر روی کسب و کار شما تاثیر بگذارد. ابزارهای هوش تجاری BI با پشتیبانی از داده های تلفن همراه و تجزیه و تحلیل های هوشمند و الگوریتم های پیچیده می تواند به تحلیل و ارزیابی ذهنیت ، سلیقه و بینش کاربران بپردازد. شخصی سازی اطلاعات به وسیله پلاگین ها و کوکی ها می تواند تعداد زیادی کاربر خلاق و دنیایی از ایده های نو را در اختیار شما قرار دهد.

درست همان طور که کاربران شبکه های اجتماعی می توانند پست های خاصی را در فضای مجازی Like کنند(بپسندند) و یا عملیات Share (اشتراک گذاری) را انجام دهند، یک ابزار هوش تجاری نیز می تواند از نتایج اشتراک گذاری ها و Like ها تحلیل های خوبی را استخراج کند. با افزایش  محبوبیت ابزارهای BI در کسب و کارها، می توانید به درک بیشتری از نوع بینش کاربران و افراد شرکت پیدا کنید و در نتیجه تصمیم گیری بهتری را با این ابزارها داشته باشید.

تصمیم گیری مبنتی بر تحلیل ها

درک جنبه های اجتماعی تجزیه و تحلیل داده ها و محبوبیت داده ها می تواند به کاربران و مدیران IT  کمک کند تا با دسترسی به دنیابی از بینش های مختلف ، تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند. اگر در یک پورتال، کاربران دسترسی به دسته بندی اطلاعات داشته باشند و با دسته بندی اطلاعات و انتخاب داده محبوب خود از دیگر داده ها، تمایزی بین داده ها ایجاد کنند، در نهایت باعث بهبود نتایج گزارش گیری ها و تجزیه و تحلیل ها شود و به ارزیابی اطلاعات موجود بپردازد.

تصمیم های روزانه یک سازمان را در نظر بگیرید؛ این تصمیم ها معمولا به اطلاعات بسیار دقیقی نیاز ندارند ولی آن ها نیاز به تجزیه و تحلیل مناسب دارند. تصمیم های مهم باید مبتنی بر نتایج تحلیل انتخاب ها و داده های مناسب باشد و این تصمیم ها می توانند بسیار ساده تر شوند اگر کاربران سیستم یا همان افراد سازمان شما بتوانند به صورت مداوم به ارزشیابی داده ها بپردازند و مانند شبکه های اجتماعی داده های مورد علاقه خود را پایش کنند.

با جمع آوری داده های با کیفیت و اماده سازی محبوب ترین داده ها در محیط های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی، می توانیم داده ها را در کوتاه ترین زمان ممکن تحلیل کنیم و با اشتراک گذاری، رتبه بندی و کامنت ها به سوی تحلیل های کاربردی در جهت موفقیت کسب و کارها در دنیای پیش رو خواهیم شد.

One Comment

Leave a Reply