UA-119771777-1
یادگیری ماشین

تحول بازاریابی به کمک یادگیری ماشین | بخش دوم |

در بخش اول مقاله تحول بازاریابی به کمک یادگیری ماشین ، به سه مورد از ۱۰ راهی که بازاریابی را متحول می کند اشاره کردیم، در ادامه این مقاله توجه شما دانش پژوه های عزیز را به ادامه مقاله جلب می نماییم :

۱۰ راهی که بازاریابی را متحول می کند :

۴ | ساده سازی مدل های پیش بینی

شرکت ها به جای روش های  پرهزینه و وقت گیر به روش های مبتنی بر یادگیری ماشین روی آورده اند.

۵ | بهینه سازی و انعطاف قیمت

تقریبا تمامی بازاریابان خیلی زود برای قیمت گذاری به یادگیری ماشین وابسته می شوند. برنامه های یادگیری ماشین برای قیمت گذاری در صنایع هواپیمایی و هتل داری مورد استفاده قرار می گیرند.انعطاف پذیری قیمت برای هر محصول امروزه با یادگیری ماشین انجام می شود.

۶ | بهبود پیش بینی تقاضا

بازدهی روش های فروش و قیمت گذاری در بازاریابی خرده فروشی، امکان بهبود ۲ درصدی درآمد قبل از سود و مالیات (EBIT)، کاهش ۲۰٪ سهام و ۲ میلیون محصول در سال را برای بازاریان خرده فروش یک پتانسیل بالقوه ای به ارمغان آوذده است تا به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روش ها بازاریابی و فروش را افزایش داده و بهبود ببخشند.

۷ | ایجاد و اصلاح مدل های گرایش

این مدل راهبردهای فروش متمرکز و پیش فروش را براساس نوع محصول، بخش مشتری و پروفایل مشتری هدایت می کند.یک فعالیت رایج بازاریابان،شناسایی و دریافت اطلاعات مشتریان و تعیین پتانسیل فروش هریک از محصولات برای هر دسته از مشتریان بخصوص است. این فعالیت های معمولا در اکسل انجام میشود که در مقایسه با یادگیری ماشین کارایی بسیار کمتری دارد. تصویر زیر نمونه ای از یکی از این مدل های گرایشی است.

machine learning

۸ | بهبود دقت امتیازدهی و افزایش فروش

با در نظر داشتن تاثیر کمپین ها و استراتژی فروش مدل های پیش بینی کننده مبتنی بر یادگیری ماشین می توانند به نحو بهتری پروفایل مشتری را ایجاد کرده و با امتیاز دهی دقیق تر در تعیین پتانسیل خرید عملکرد بهتری داشته باشند.

۹ | شناسایی و تعریف پیش بینی های فروش

بر اساس دسته بندی مشتریان با استفاده از مدل سازی و یادگیری ماشین و بهره مندی از تحلیل RFM، بازاریاب می تواند با شناسایی جامعه هدف پیش بینی فروش در اختیار گروه بازاریابی قرار دهد.

۱۰ | بهینه سازی ترکیب بازاریابی و تعیین روش فروش

پلن های تشویقی و برنامه های ارائه شده، یکی دیگر از راه حل های متحول کننده یادگیری ماشین در بازاریابی است. پیشنهادهای فروش ویژه با محتوای متفاوت و انگیزه های متفاوتی پیشنهاد می شود. این موارد در اختیار موتور بهینه سازی قرار می گیرند که از منطق یادگیری ماشین استفاده می کند تا به طور مداوم بهترین ترکیب ممکن فروش را پیدا کند. ویژگی پیشنهاد محصول آمازون نمونه ای از چگونگی استفاده از سایت تجارت الکترونیک در استفاده از ماشین های یادگیری برای افزایش درآمد فروش و فروش متقابل است.

Leave a Reply