شبکه های اجتماعی یک دارایی اطلاعاتی استفاده نشده در سازمان هاست که الگوهای میان افراد و تیم ها را نشان می دهد. تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ، هوش تجاری را در ارتباطات ، جریان های اطلاعاتی و مبادلات ارزشمندسازمان به کار می گیرد که این خود می تواند برای تعیین فرصت های تجاری و تهدیدها موثر واقع شود. در حال حاضر جریان کاری به طور مرتب در بین کارکنان و شرکای تجاری و مشتریان بدون اینکه درک درستی از رخدادهایی که مردم در شبکه های اجتماعی تجربه می کنند وجود دارد و بدون ارزیابی کیفیت تبادلات ارتباطی انجام میشود. مدیران کسب و کارها باید به تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به صورت جز جز نگاه کنند تا در نهایت بتوانند بر اساس ان به یک الگوی کلی برسند. استراتژی مبتنی بر الگو، زمینه ای است که مدیران و رهبران کسب و کارها را قادر می سازد تا فعلانه در حال جستجو ، تقویت ، بررسی و بهره برداری از الگوهای جدید کسب و کار باشند و بتوانند از فرصت ها بهره برداری و در برابر تهدیدات از خود محافظت کنند. تجزیه و تحلیل شبکه سازمان یافته ، محدودیت ها ارتباطات و جریان های اطلاعاتی در بین افراد و گروه ها را بررسی می کند و به سازمان این امکان را می دهد که نقاط کلیدی و بحرانی کسب و کار کجاست و موانع پیش روی ایجاد بینش صحیح را شناسایی کند. همچنین تجزیه و تحلیل شبکه روابط و ارتباطات ارزش آفرین را شناسایی می کند و این به شرکت کمک می کند که وضعیت خود را ارزیابی کند، موقعیت های ارزشمند و نقش و وضعیت خود در شبکه ارزش را تعیین کند. انواع روش های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی باعث توانایی انطباق کسب و کار با الگوهای تغییراتی که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد می شود. درک الگوهای جدید و نحوه تغییرات آن رمز موفقیت یک سازمان یا کسب و کار است. SNA تحلیل شبکه اجتماعی از یک رویکرد مبتنی بر عملکرد پیشین پشتیبانی می کند. یعنی از آنچه در گذشته اتفاق افتاده با تمرکز بر شاخص های کلیدی و استفاده از نتایج قابل اندازه گیری، برای رسیدن و هدایت رفتارهای مورد نظر درآینده استفاده می کند. تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی با ایجاد تعامل بین کسب و کار با کاربران باعث دریافت مناسب بازخورد و درک درست صاحبان کسب و کارها از نحوه دریافت محصولات یا خدمات توسط مصرف کنندگان و آگاهی از توقعات آن ها می شود.تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی (SNA) ؛ چگونگی تببین استرانژی
تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی SNA در راستای تبیین استراتژی
فواید تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی