UA-119771777-1

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی (SNA) ؛ چگونگی تبیین استراتژی

By شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ No Comments

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی (SNA)  ؛ چگونگی تببین استرانژی

شبکه های اجتماعی یک دارایی اطلاعاتی استفاده نشده در سازمان هاست که الگوهای میان افراد و تیم ها را نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ، هوش تجاری را در ارتباطات ، جریان های اطلاعاتی و مبادلات ارزشمندسازمان  به کار می گیرد که این خود می تواند برای تعیین فرصت های تجاری و تهدیدها موثر واقع شود.

در حال حاضر جریان کاری به طور مرتب در بین کارکنان و شرکای تجاری و مشتریان بدون اینکه درک درستی از رخدادهایی که مردم در شبکه های اجتماعی تجربه می کنند وجود دارد و بدون ارزیابی کیفیت تبادلات ارتباطی انجام میشود. مدیران کسب و کارها باید به تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به صورت جز جز نگاه کنند تا در نهایت بتوانند بر اساس ان به یک الگوی کلی برسند.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی SNA  در راستای تبیین استراتژی

استراتژی مبتنی بر الگو، زمینه ای است که مدیران و رهبران کسب و کارها را قادر می سازد تا فعلانه در حال جستجو ، تقویت ، بررسی و بهره برداری از الگوهای جدید کسب و کار  باشند و بتوانند از فرصت ها بهره برداری و در برابر تهدیدات از خود محافظت کنند.

تجزیه و تحلیل شبکه سازمان یافته ، محدودیت ها ارتباطات و جریان های اطلاعاتی در بین افراد و گروه ها را بررسی می کند و به سازمان این امکان را می دهد که نقاط کلیدی و بحرانی کسب و کار کجاست و موانع پیش روی ایجاد بینش صحیح را شناسایی کند.

همچنین تجزیه و تحلیل شبکه روابط و ارتباطات ارزش آفرین را شناسایی می کند و این به شرکت کمک می کند که وضعیت خود را ارزیابی کند، موقعیت های ارزشمند و نقش و وضعیت خود در شبکه ارزش را تعیین کند.

فواید تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی

انواع روش های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی باعث توانایی انطباق کسب و کار با الگوهای تغییراتی که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد  می شود. درک الگوهای جدید و نحوه تغییرات آن رمز موفقیت یک سازمان یا کسب و کار است.

SNA تحلیل شبکه اجتماعی از یک رویکرد مبتنی بر عملکرد پیشین پشتیبانی می کند. یعنی از آنچه در گذشته اتفاق افتاده با تمرکز بر شاخص های کلیدی و استفاده از نتایج قابل اندازه گیری،  برای رسیدن و هدایت رفتارهای مورد نظر درآینده استفاده می کند.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی با ایجاد تعامل بین کسب و کار با کاربران باعث دریافت مناسب بازخورد و درک درست صاحبان کسب و کارها از نحوه دریافت محصولات یا خدمات توسط مصرف کنندگان و آگاهی از توقعات آن ها می شود.

Leave a Reply